2015. február 4., szerda

Popcorn jelentések: And the Oscar goes to...?

Oscar lázban égünk! Szám szerint a 87.-ben, hiszen nemsokára, február 22-én már meg is tudjuk kiknek és mely filmeknek jut idén aranyemberke. Az idei év (vagyis filmek szempontjából a tavalyi) úgy alakult, hogy szerintem most láttam a legtöbb filmet, és az én ízlésemnek most a legerősebb a mezőny. Gondoltam, ahelyett, hogy egyenként, hosszasan írnék kedvenceimről, összeállítom én is a Top 6-omat, és még (jó) pár említésre méltó alkotást (igen, egy újabb gigaposzt :D), csak hogy tudjatok szemezgetni, hátha ti is kedvet kaptok egy kis villódzó fényekben popcornozáshoz! :)
A toppos filmek mindegyike egyébként majdhogynem egyformán tetszett, ezt majd a pontok közti nüansznyi különbségek is mutatják. Először arra gondoltam, hogy nem is fogok rangsorolni, csak felsorolni, de aztán mégis csak megpróbáltam... Íme a maximálisan szubjektív eredmény... Remélem, találtok a listában kedvetekre valót! :)

 A hivatalos kategóriákban jelöltek itt megtekinthetőek

*Update: a nyertesek zölddel kiemelve, alul felsorolva*

Top 6 


poszterek forrása
6. helyre nálam, egy jós kis tárgyalótermi és egyben családi dráma csusszant be: A bíró/The Judge - Főszerepben Robert Downey Jr. és a 83 (!!) éves Robert Duvall. Az első negyedórában nem nagy jövőt jósoltam neki, de ahogy egyre bomlottak ki a karakterek, úgy vonzott be engem is a történet. Tipikus félresiklott apa-fiú kapcsolat, ki nem mutatott, elfojtott szeretettel a háttérben, ami a jelenre is kihat. Robert Downey Jr. pimasz és sármosan pökhendi. Robert Duvall pedig egyszerűen nagyszerű, igazi, régi, nagy motoros!

Értékelés: 10/9  Mély, mondanivalóval teli, torokszorító, izgalmas dráma.

Jelölés: Legjobb férfi mellékszereplő: Robert Duvall.
5. helyre röppent a meghasadt elméjű, kiüresedett madárember, azaz Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje). Michael Keaton, mint kiöregedett, Broadway rendezőnek álcázott Birdman, ha-ha-ha, bár nem vagyok egy nagy Batman fan (sőt kicsi se), de a nem gyenge áthallás még nekem is átjött. :) Hol vicces, hol drámai, hol meg csak úgy elszáll magától. Próbáljátok a vágásokat egy levegővel végignézni. Felelősséget nem vállalok, mert belefulladtok, az tuti! ;) Tetszett, hogy végig ott libegett-lobogott a teljes elborulás veszély, semmi nem lepett volna meg, mégis kész voltam bármikor dobni egy hátast. Ne tétovázzatok, sodorjatok egy spanglit, és hadd szóljon, adjatok az érzésnek! :) 

Értékelés: 10/9     Drámaian őrült, őrülten drámai.

Jelölés: Legjobb film / Legjobb rendező: Alexandro G. Iñárritu / Legjobb férfi főszereplő: Michael Keaton / Legjobb női mellékszereplő: Emma Stone / Legjobb férfi mellékszereplő: Edward Norton / Legjobb eredeti forgatókönyv / Legjobb operatőr / Legjobb hang / Legjobb hangvágás.

4. helyen végzett az Éjjeli féreg/Nightcrawler Jake Gyllenhaal, mint spicli csaló él napról napra, abból, amiből tud, majd egy autóbaleset helyszínén új hivatást talál magának. Ő lesz az éjjeli féreg, aki kamerájával előbb odaér a tetthelyekre, mint más tévések, vagy épp a rendőrség, hogy kendőzetlenül brutális felvételeivel kenyérre kenje a médiát (azaz Rene Russót), miközben a már amúgy sem százas Louis, utolsó embermorzsáiból is kivetkőzik. Abból is látszik milyen erős a mostani mezőny, hogy egy ilyen film "csak" a 4. Jake Gyllenhaal pedig megérkezett! Ezzel nálam immár ott van a legjobbak között! Amit verbálisan (meg amúgy is) leművel, az zseniális! Szégyen-gyalázat, hogy nem kapott jelölést! :(

Értékelés: 10/9,5  Nyomasztó, realisztikus, húsba maró, a lezárás pedig pofán csapóan életszagú... sőt, bűzű!

Jelölés:  Legjobb eredeti forgatókönyv.


3. helyen , a bronzot nálam két film kapja megosztva, mert ha fejen állok sem tudok dönteni közöttük! Mindkettőben sok a matek és a főszereplő pimasz, tehetséges fiatalemberek, akik messze nem átlagosak, és a lehetetlennel néznek szembe. 
Az egyik, A mindenség elmélete/ The Theory of Everything - Stephen Hawking  világhírű fizikus életét feldolgozó film (- én nem is értem, hogyhogy csak most...) A főszerepben Eddie Redmayne-nel és Felicity Jonesszal, valamint feltűnik még a Csillagporból ismerős Charlie Cox is. A filmet az Egy csodálatos elméhez tudnám hasonlítani. Megható, megindító, drámai, romantikus, lassan bontakozó. 


Értékelés: 10/9,5     Bár a földhöz vágó ereje, amit az előzetes alapján jósoltam egy picit elmaradt, a filmnek ott a helye a kedves kedvencek között. 

Jelölés: 1. Legjobb film / 2. Legjobb női főszereplő: Felicity Jones / 3. Legjobb férfi főszereplő: Eddie Redmayne / 4. Legjobb adaptált forgatókönyv / 5. Legjobb filmzene: Jóhann Jóhannsson.


A másik pedig a Kódjátszma/The Imitation Game  - A magyar cím senkit ne vezessen félre, nagyon jó filmről van szó! :) Ahol Benedict Cumberbatch alakítja a szintén híres tudóst, angol matematikust, Alan Turingot, aki a második világháború alatt feltörte a németek híres/hírhedt üzenet titkosító és kódfejtő elektromechanikus berendezését, az Enigmát, illetve róla híres még az úgynevezett Turing-tesztami arra hivatott, hogy egy adott gépezetről megállapítsa, képes-e olyan válaszokat adni, mint egy ember (forrás: wikipédia).  A filmben játszik még Keira Knightley, akiért cseppet sem rajongok, sőt... Ám itt most nem csak elviseltem... hanem... a szokásosnál jobban elviseltem. :D Attól sem kell tartani, hogy a film száraz, mert megismerünk emberi sorsokat, elsősorban persze Turingét. Cumberbatch feltűnt már itt-ott, legutóbb az Augusztus Oklahomában c. drámában láttam, ahol már felfigyeltem rá. Innentől pedig árus szemekkel fogom keresni! Ott van nálam ő is a legek között! Ezt az egész Enigma sztorit, egyébként a 70-es évekig titokban tartották... 

Értékelés: 10/9,5     Félelmetes volt szembesülni vele, mi zajlik egy háború hátterében... Mindezt kiemelkedő színészi teljesítmény mellet tehetjük... 

Jelölés:  1. Legjobb film / 2. Legjobb rendező: Morten Tyldum / 3. Legjobb férfi főszereplő: Benedict Cumberbatch / 4. Legjobb női mellékszereplő: Keira Knightley / 5. Legjobb adaptált forgatókönyv / 6. Legjobb vágás / 7. Legjobb látványtervezés / 8. Legjobb filmzene: Alexandre Desplat.


2. helyezett  St. Vincent - Nagy nagy boldogság számomra! Semmilyen kategóriában nem lett jelölve ( :( :'( :S ), de az én listámon akkor is ezüst helyet kap, mert repes a szívem! Hogy miért? Mert végre újra (ezt mostanában pedig nem sokszor mondhatjuk el...) itt egy igényes, megható, víg-keserű, szőröstül-bőröstül szerethető vígjátéknak álcázott dráma! Akárhogy próbálnám is, semmi kivetnivalót nem találnék benne. Se egy oda nem illő karaktert, se egy erőltetett szálat, és bizony, Stephen Hawkingot megszégyenítő könnyeket csalt, az amúgy amerikai befejezés az arcomra. Mert igen, a szóban forgó film minden szempontból amerikai, ám ez engem egy cseppet sem zavar, mert a régi jó amerikai fajtából való, amiket azóta is, ha adja a tévé, századszorra is ott ragadok, és végignézem... A film előzetesére már nagyot dobbant a szívem, de elnyomtam magamban a reményteli érzést, nehogy csalódás érjen, így utólag, azonban kijelenthetem, hogy tudtam, éreztem! 
Bill Murray-ért egyébként sosem voltam oda, talán még az Idétlen időkigben voltam legközelebb ahhoz, hogy szeressem, itt és most azonban én is szentté avatom! Sőt, Melissa McCarthy, akit a Szívek szállodája bohókásan, szánnivalóan komikus Sookie St. Jamesét ismertem meg, majd minden eddigi mozifilmben irritált, itt most nagyon is jól hozta az éjt nappallá téve dolgozó, válófélben lévő, kétségbeesett anyát. Még Sookie-t is elfelejtettem a film erejéig.  Beismerem, hogy a történet nem eredeti, sőt igencsak közkedvelt szálakat fűztek össze az alkotók: magányos, a felszínen utálatos, grumpy öregember, új szomszédok (Az ember, akit Ovénak hívnak??? :) ), csenevész, gyámoltalan kisfiú, akit az új iskolájában szekálnak, folyton elfoglalt anya ésatöbbi ésatöbbi, mégis valahogy így együtt az egész, a nagyszerű színészi játéknak köszönhetően egyedi lett és teljessé. 

Értékelés: 10/10  Egy kacagtatóan pityergős, igazi szívet melengető moziélmény!

Jelölés: Nista :(


1. helyre  egy tőlem talán meglepő választás: a Whiplash került. El-ké-pesz-tő! Megvan az a Tom&Jerry rész, amikor Tom zongorakoncertet ad, Jerry pedig mindenhol keresztbetesz, mert nem hagyják aludni? Na ezt szorozzátok meg némi pszichoterrorral, és megkapjátok a Whiplasht! Mind Miles Teller, mind pedig J.K. Simmons mesteri alakítást nyújtanak. Igazi macska-egér ádáz ( és véres) küzdelem kerekedik ki előttünk. 
Legőszintébb és legnagyobb meglepetésemre és örömömre, legjobb filmnek is jelölték! Akármi is lesz (ezerrel drukkolok neki), nálam egyértelműen övé az első hely, maga alá söpörve a többi  remek, szintén nagyszerű filmélményt.  

Értékelés: 10/10     Bátor téma, mesteri kivitelezés, hiteles, húsba maró alakítás, zseniális lezárás!

Jelölés: 1. Legjobb film (yess) / 2. Legjobb férfi mellékszereplő: J.K. Simmons (yess) / 3. Legjobb adaptált forgatókönyv / 4. Legjobb vágás / 5. Legjobb hangkeverés.







Említésre méltók...



Foxcatcher - Channing Tatum  alakítása semmi különös, jól áll neki, és természetesen hozza a mogorván, bárgyún, világfájdalmasan maga elé bámuló, fejét falba verő, bikanyakú, hányatott sorsú sportolót. Akit ki kell emelnem, Steve Carell. Az a Steve Carell, akit  a 40 éves szűz óta leírtam, elföldeltem magamban. Ő, John DuPont, a birkózókat patronáló, furabogár, aki, nos... nem spoilerezek... de meghökkentőt alakít, és ezt az Oscar gárda is észrevetette. 
Nálam a film: 10/8 
Jelölés: 1. Legjobb rendező: Bennett Miller / 2. Legjobb férfi főszereplő: Steve Carell / 3. Legjobb férfi mellékszereplő: Mark Ruffalo / 4. Legjobb eredeti forgatókönyv / Legjobb smink/maszk.



Force Majeure/Tourist/Lavina - dán-norvég-svéd dráma, nagyon erős alapsztorival, kissé lagymatag kivitelezéssel, egy nézést azonban mindenképpen megér. Egy síüdülőben járunk, itt tölti vakációját a mindig dolgozó apa, mami és gyerekek, vakító hó, szikrázó napsütés, béke, meghittség, képeslapra illő, vidám családi pillanatok, és akkor jön egy lavina (féleség), ami látszatra mindent és mindenkit betemet. De nem is ez a fontos, hanem a pillanat tört része, a vészhelyzet, amikor az apa ösztönösen dönt... és családját ott hagyva, maga bőrét mentve elszalad. Ez mind lezajlik a film első 10 percében, onnantól kezdődik igazán a dráma, hogy férj, feleség és család mindezt hogy éli meg, hogy dolgozza fel... Szerintem már most borítékolható, hogy készül belőle amerikai remake, reméljük remek remake lesz! :) 
Nálam a film: 10/7   
Jelölés: Nincs



Rendíthetetlen/Unbroken - Angelina Jolie rendezése, igaz történet, Louis "Louie" Zamperini olimpikon és háborús hős életéről. A legjobb szó rá a fojtogató. Elképesztő, hihetetlen, feldolgozhatatlan, megemészthetetlen, hogy ember ennyi szenvedést át -és túléljen, és még mindig ember maradjon. Nekem egy kicsit sok(k)  is volt...  
Nálam a film: 10/7 
Jelölés: 1. Legjobb operatőr / 2. Legjobb hang / 3. Legjobb hangvágás.




Cake - Jennifer Aniston  talán első komoly szerepében. Súlyos veszteségekkel, testi-lelki fájdalmakkal küzdő anyaként, zéró sminkben, Jennifer is végre levetkőzte magáról Jóbarátunkat, Rachel Greent. Bárki bármit mond, szerintem ez bátorság volt tőle, hogy annyi botoxon és csilli-villen túl végre megmutatta csupasz valóját. A film amúgy közepes,  a hangulata erős(en nyomasztó), Sam Worthington pedig szexi, mint az állat! :) 
Nálam: 10/6.5 
Jelölés: Nincs.




Két nap, egy éjszaka / Deux jours, une nuit - Korábban láttam,  bejegyzés itt, így bár nálam 10/10-es volt, most mégsem került be a toppomba, Marion Cottilardnak azonban természetesen tiszta szívből drukkolok! 
Jelölés:  Legjobb női főszereplő: Marion Cottilard.





Boyhood/Sráckor - Ezt is korábban láttam, bejegyzés itt,  rövid jellemzésem annyi lenne, hogy egy különleges alapötlet, kicsit gyengébb kivitelezés és egy mesés Ethan Hawke
Nálam a film: 10/8 
Jelölés: 1.  Legjobb film / 2. Legjobb rendező: Richard Linklater / 3. Legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette / 4. Legjobb férfi mellékszereplő: Ethan Hawke / 5. Legjobb eredeti forgatókönyv / 6. Legjobb vágás.

Still Alice - Lisa Genova: Megmaradt Alice-nek című könyve alapján, Julianne Moore főszereplésével. Történet egy professzor nőről, akinek területe a kommunikáció és kognitív memória, és aki a sors fintoraként korai stádiumú Alzheimerben szenved. A film alaphangulata erős, Julianne Moore alakítása (nem kiemelkedő, de ) jó, és még a lánya szerepében feltűnő Bella Kristen Stewart is hiteles. 
A film nálam: 10/7 
Jelölés: Legjobb női főszereplő: Julianne Moore.





Wild/Vadon - Reese Witherspoon  már csillantott drámai tehetséget a Nyughatatlanban, Oscarral is jutalmazták, így kíváncsian vártam a smink nélkül, a természettel és önmagával küzdő új filmjét. Nos, ez a másik film, ahol volt némi elvárásom, így könnyebben csalódhattam, ami be is következett. Közhelyszerűen csak magamat tudom ismételni, ugyanis ez a film is közhelyes volt. Amiért mégis említésre méltó lett, hogy a végére, az utolsó, talán félórára, legalább a hangulata elkezdett működni nálam, és a szép képek is értékelhetőek. 
A film nálam:  10/7 
Jelölés: Legjobb női főszereplő: Reese Witherspoon / Legjobb női mellékszereplő: Laura Dern.



American Sniper/ Amerikai mesterlövész - Soha életemben nem vártam még háborús filmet, sőt normál esetben, meg sem nézném (mint ahogy anno passzoltam Kathryn Bigelow A bombák földjén-jét is), most azonban arról a rendezőről van szó, akit itthon, csak kedvesen A Papának hívunk, hiszen Clint Eastwood már megmutatta, hogy a színészkedés mellett bizony a rendezéshez is ért, nem is akárhogy, legutóbb például a Gran Torino-val lopta be magát a szívembe. Ráadásul most azzal a Bradely Cooperrel a főszerepben forgatott, aki a Másnaposok fiaskói után, a Napos oldalban, és a Túl a fenyvesen-ben is már bebizonyította számomra, hogy tud játszani! Ezért aztán, bár említésre méltó  a film, mégiscsak csalódást okozott... Nekem az egész túl steril maradt. Be akarta mutatni a háborút és az egyéni drámát is, de valahogy nekem mindkettőnél félúton megrekedt, elakadt, felületes közhelyeket kaptam csak. Nincs mit szépíteni, úgy éreztem, hogy egyedül az amerikai népnek szóló propaganda és memento filmet készített, nem a tőle megszokott, és elvárt mélységű drámát (mint például a már említett Gran Torino).
Ezért a film nálam:  10/5 
Jelölés: Legjobb film / Legjobb férfi főszereplő: Bradley Cooper / Legjobb adaptált forgatókönyv / Legjobb vágás / Legjobb hang / Legjobb hangvágás.





„Semmi sem húzhatja ki a világ gazdasági problémáinak méregfogát jobban, mint egymást aranyszobrokkal megajándékozó milliomosokat bámulni...” /Billy Crystal/


Még nem néztem meg így sem mindent, ami érdekel, de a legjobban vártakat igen, és bár idén tényleg nagyon sok kedvemre való akadt, nem tagadhatom, hogy a szívem leginkább a Whiplash  ütemére dobog! Búcsúzóul nézzünk hát meg most együtt belőle egy kis ízelítőt! :)
Jó filmezést mindenkinek! 






 És a nyertesek: 


A legjobb film: Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A legjobb rendező: Alejandro G. Inárritu (Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A legjobb férfi főszereplő: Eddie Redmayne (A mindenség elmélete)
A legjobb női főszereplő: Julianne Moore (Still Alice)
A legjobb férfi mellékszereplő: J.K. Simmons (Whiplash)
A legjobb női mellékszereplő: Patricia Arquette (Sráckor)
A legjobb eredeti forgatókönyv: Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)(Alejandro G. Inárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Armando Bo)
A legjobb adaptált forgatókönyv: Kódjátszma (Graham Moore)
A legjobb vizuális effektek: Csillagok között
A legjobb látványterv: A Grand Budapest Hotel
A legjobb operatőr: Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A legjobb vágás: Whiplash
A legjobb jelmez: A Grand Budapest Hotel
A legjobb smink: A Grand Budapest Hotel
A legjobb filmzene: Alexandre Desplat (A Grand Budapest Hotel)
A legjobb betétdal: Selma (John Stephens, Lonnie Lynn: „Glory”)
A legjobb hangvágás: Amerikai mesterlövész
A legjobb hangkeverés: Whiplash
A legjobb idegen nyelvű film: Ida (Lengyelország)
A legjobb animációs film: Hős6os
A legjobb egész estés dokumentumfilm: Citizenfour
A legjobb rövid dokumentumfilm: Crisis Hotline: Veterans Press 1
A legjobb animációs rövidfilm: Feast
A legjobb élőszereplős rövidfilm: The Phone Call

16 megjegyzés:

  1. Nagyon alapos összegzés lett! :) Imádom, hogy ennyit filmeztek, rávehetnéd Zemberemet is, hogy kicsit belepistuljon a filmekbe. :)
    A Still Alice, Kódjátszma, A mindenség elmélete és a Wild is érdekel, de meghoztad a kedvem a Cake-hez is, még nem is hallottam róla és a Whiplash-hez is. :)
    Nézitek majd élőben az Oscart?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, apránként raktam össze. :) Én is imádok ennyit filmezni, nem bírnék ki egy hetet sem film nélkül, na jó, talán, sok könyvvel :D De kell film is! :) Hát a Zembered nehéz eset, de majd próbálkozom, látod, azért a Trónok is bejött ;) Na mondjuk, a te filmes ízlésed is nagyon elüt az enyémtől, szóval majd számolj be hogy tetszettek a kiszemeltjeid. :)
      Nem nézzük. Mindig akartuk, de sose úgy jött ki, aztán tavaly végre úgy jött ki, jól rákészültünk, popcorn, miegymás, de a részemről masszív szenvedés volt, ötpercenként tízperces reklámokkal, a szememet fogpiszkálóval sem bírtam volna kiékelni, szóval végigkómáztam az egészet. Én amúgy sem vagyok egy masszív fan, mint párom, engem csak a fő kategóriák érdekelnek, a technikai és egyéb díjak nem... És sokkal jobb másnap megnézni az ilyen-olyan összefoglalókat, ha már csak a reklámok nincsenek benne, már emberi az egész. :D Csak mindig nehéz megállni, elkerülni, hogy mondjuk másnap estig ne fussunk bele az eredményekbe, mert kiplakátolják vele az egész médiát... De majd igyekszünk. :) Aztán én meg öt perc múlva úgyis jól elfelejtem mit ki nyert.. :D

      Törlés
    2. A Trónokhoz hasonlóan jó sorozatokkal szerintem "beetethetjük" :D Majd mondom neki ezeket a filmeket is, néha azért rá lehet venni, de hétköznap nagyon fáradtak vagyunk, vagy nincs annyi idő már este, hétvégén meg sok a progi. :)

      Igen, szerintem is jobb a zanzásított összefoglalókat nézni az Oscarból, főleg akiket a technikai cuccok annyira nem érdekelnek.

      Törlés
    3. Innen, ami lehet, hogy tetszene neki is szerintem: az Éjjeli féreg és a Kódjátszma. Én először talán ezekkel próbálkoznék! :)

      Törlés
  2. Úristen, régen mennyit moziztunk, most meg a fenti filmekből egyet sem láttam :( Szánalmas! A főbb Oscar-jelöltek közül is egyedül a Grand Budapest Hotelt, úgyhogy kizárásos alapon szorítok neki :)
    Áh, vissza kéne térni a filmekhez, mert amúgy imádom őket...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, ez meglep, azt hittem nagy filmfalatozók vagytok... :) Tényleg, a Grand Budapest... Jó régen láttam, megkopott már, arra emlékszem, hogy a hangulata nagyon el lett találva, de a sztori nem annyira kötött le. Na majd lehet, hogy újra kell néznem! :)

      Törlés
    2. Nagy filmfalatozók vagyunk, csak inkább itthon, inkább régi kedvenceket meg sorozatokat szakmányban újra :) frisset meg elvből csak moziban, ezért maradnak ki, mert oda meg nem jutunk le. De sebaj, van mit pótolni az előző évekből, most felzárkózom a tavalyi Oscar-esélyesekből előbb :D

      Törlés
    3. Ó, bőven van mit pótolnom nekem is... Ez az az év, amikor tényleg a legtöbb filmet láttam. :)

      Törlés
  3. Atyaisten Miamona, ennyit filmet mikor néztetek meg? :)
    Nagyon tetszett az összefoglaló, szuper lett, sok ötletet adtál most nekem is.
    Én most kezdek visszaszokni a mozizásra. Sajnos a szabadidőmet egyedül vagyok kénytelen eltölteni, úgyhogy felvettem a mozit a palettára, mert ott nem ciki ha egyedül vagyok. Két héttel ezelőtt a Mindenség elméletét néztem meg, múlt héten pedig a Kódjátszmát - húú, mindkettőt imádtam. A történet, a szereplők, az alakítások - mind szuper volt. Csak azt sajnáltam, hogy szinkronizálták őket. Most hétvégén nem tudom még mi lesz a program, de pl. A bíró nagyon érdekel, imádom Robert Downey Jr-t, és Robert Duvall is nagy kedvencem. Érdekel még az Amerikai mesterlövész és talán a Rendíthetetlen is - fene tudja miért vonzódom a háborús történetekhez. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát úgy ekkor-akkor :D Nem tudom, sokat filmezünk, sorozatozunk, a tévé az sose megy, de valami film igen. :) Nagy lemaradásaim vannak így is, amiket igyekszem pótolni.
      Én is voltam már egyedül moziban, és rá kellett jönnöm, hogy megvannak az előnyei, és teljesen más élmény. Nagyon szerettem, hogy nem kell aggódnom, hogy aki velem van, fogja-e szeretni, mert valahogy ez mindig zavar, főleg, ha én választottam a filmet... Olyan jó volt az embereket is kívülről megfigyelni. :)
      Igen, én is szerettem mindkét "matekos" filmet, közöttük fog talán eldőlni az Oscarok egy része is...
      Igen, te "háborúsabb" vagy, mint én, engem inkább könyvben vonz, és főleg akkor, ha magából a háborúból keveset mutatnak, csak sorsokra gyakorolt hatásait, következményeit... Mondjuk a Rendíthetetlen, ilyen. Meg az Amerikai mesterlövész is ilyen akart lenni, csak nekem nem jött át annyira, de drukkolok, hátha nálad telibe talál! :)

      Törlés
  4. Duplán hálás vagyok ezért a posztért: egyrészt sok filmre felhívtad a figyelmem, amikről nem is hallottam (Nightcrawler, Whiplash, Cake, Két nap, egy éjszaka - erről egyébként rögtön egy romantikus filmre asszociáltam, de olvasva a bejegyzésed, látom, hogy szerencsére nem az).
    A másik ok az, hogy a Lavina c. filmről korábban már olvastam egy újságban pár hónapja (nagyon érdekesnek találtam), de nem írtam fel a címét. (Sokszor eszembe jutott azóta, de az újságot nem találtam meg.) Nagyon megörültem, mikor megláttam nálad. :)
    A Kódjátszmát hétfőn néztem a barátnőimmel, nagyon tetszett. Benedict Cumberbatch remekül játszott benne és Keira Knightley sem volt rossz.
    A mindenség elmélete is érdekel még ezek közül, remélem, hasonlóan jó lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Duplán köszi! :D Akkor neked a java még vissza van, de jó neked! :)
      A Lavinának, egyszerűségében őrült jó az alapötlete, és ha szereted a lassan bontakozó drámákat, akkor tetszhet.
      A mindenség elmélete is inkább lassabb, elmélyülősebb, szerintem csak akkor vágj bele, ha épp ilyen hangulatban vagy.
      (Sok) jó filmezést! :)

      Törlés
    2. Szegény Keirát csak én szeretem?! :D

      Törlés
    3. Hát én ki nem állhatom, de mondom, ez az első film, amiben elviseltem. :)

      Törlés
  5. Kedden láttuk a Kódjátszmát és nagyon jó volt, vasárnap a Whiplash jön, már nagyon várom, mert állítólag kurvajó lett (bocsi :D). Jövőhétre be kéne iktatni a Foxcathert, mert az is nagyon érdekel, sajnos a Mindenség elméletét moziban a szinkron miatt nem fogom megnézni, mert feliratos filmes fan vagyok. A Judge-ot múlt hétvégén láttuk, a St Vincentet is és bevallom hogy én nagyon bőgtem az utóbbi végén. Óh, istenem, de mennyire is jó volt, megérdemelne több figyelmet a film. Jobb volt pl amint a Boyhood. Az éjjeli féreg már itt csücsül a gépen, szombatra be van tervezve, a Birdman valahogy annyira nem vonz, de mindenki isteníti úgyhogy bele kell majd nézni :)

    Szuper listát tettél össze, bár nekem is lenne kedvem hasonlókhoz, mert hetente megnézünk több filmet is, moziba is járunk hetente, csak lusta vagyok ezekről írni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Whiplash-re tényleg ez a jó szó! :D Az elején finnyogtam, hogy jaj ne, mi ez a muzikális Dr. House, aztán úgy beszippantott, hogy volt, hogy nem pislogtam, és levegőt is csak minimálisan vettem. :D

      A Foxcatchert meg se akartam igazán nézni, nem szeretem Channing Tatumot (aki nálunk csak Csucsim Tutu :D), nem hittem benne, hogy áttörő drámai alakítást kapunk tőle, de arra nem számítottam, hogy Steve Carell ilyen jó lesz! Egyébként Mark Ruffalo is jó, de Carell mindenkit maga alá temet szerintem. :)

      A St. Vincenttel ugyanígy voltam, vagyok, engem is megríkatott, és biztos, hogy újranézős! :) Idén, úgy látszik nekem az ilyen kis gonosz(nak tűnő) figuák jönnek be.

      Az éjjeli férget szerintem imádni fogod, sokszor brutális de nagyon nagy! A Birdmannel meg ugyanígy voltam, csak azért néztem meg, mert "must have", de bitang jó alakítások vannak abban is, jó poénok, és szerencsére nincs benne annyi (vizuális) elvontság, mint amit az előzetes alapján hinnénk... (kicsi spoiler, de kb. annyi van benne pont, mint amit ott mutatnak), ezért (is) nekem mindenképpen pozitív csalódás volt.

      Törlés