2013. március 2., szombat

Zsöllye jelentések - Sylvia

(Forrás: vigszinhaz.hu)

Na, akkor ha az előzőekből már így kiderült, hogy mégis csak fekszik nekem a vígjáték, miért is ne vetettük volna bele magunkat az igazi mély vízbe. Miután egy felnőtt nő siheder fiút játszik, mit nekem egy felnőtt nő, aki kutyát, de, aki valóban nem is játssza, hogy kutya, hanem tényleg az. Mármint a szerepe szerint. Ez az összekutyulódás pedig nem más, mint a Pesti Színházban megtekinthető  Sylvia.


Ha szabad ilyet mondanom nő létemre, anélkül, hogy félreértené bárki is, azt hiszem szerelmes lettem Eszenyi Enikőbe! (Pedig erre aztán nem gondoltam volna a Megasztár után... :) ) Azt a gátlástalanságot, amit ő véghez vitt a színpadon, hát azt próbálja valaki utána csinálni. Ennek csupán annyi hátránya volt, hogy mindig csak őt vártam, és szomorú voltam, ha egy percre is eltűnt a színről. Na de persze azért ezt a szomorkodást nem kell annyira komolyan venni, mert humorért például Perselus Pitonnak Tahi Tóth Lászlónak sem kell a szomszédba mennie. De vele kapcsolatban inkább nem lőném le a poént! Hátha valaki kedvet kap, és megnézi. ;)

(Forrás: vigszinhaz.hu)
Történet: Mit tehet egy ötven körüli férfi New Yorkban, amikor a gyerekei már kirepültek a családi fészekből, amikor a munkája már egy cseppet sem érdekli és a feleségét csak a saját szakmai karrierje foglalkoztatja? Nos, sok mindent. Például azt, hogy egy szép napon egy kutyát visz a közös otthonba. Mivel az ebet a színpadon egy csinos fiatal nő alakítja - aki gyengéd imádattal csüng a gazdin, ugyanakkor nem titkolt ellenszenvvel viseltetik a feleség iránt -, máris kialakul egy furcsa szerelmi háromszög. (Forrás: vigszinhaz.hu)

(Forrás: vigszinhaz.hu)
Nagyon megörültem, mikor a szereplők nevei közt megláttam Halász Juditot, csak sajnos senki nem készített fel, és én magam is elfelejtettem belegondolni, hogy az aranyos, éneklő néni, aki annyit bolondozik-zik, bizony hús-vér színésznő, és mint olyan, nem csak tréfás-kedves szerepeket osztanak rá, hanem házisárkányoskodásra erőteljesen hajlamos, kissé unott, az élettől meggyötört feleségét is, aki ráadásul már a kutyák szeretetéből is kinőtt, és mindennek tetejében még csak dalra sem fakad. Hideg zuhanyként ért, nem tudtam hová tenni, mintha egy illúzió omlott volna szét. Ami butaság. Az én butaságom. Butaságom története! Na de majd a Hegedűs a háztetőnben... :))  Lukács Sándor valahol nyilatkozta is a darab kapcsán, hogy ők, Judittal nem jutnak akkora szerepekhez, mint Enikő vagy Tahi Tóth László. Tény, hogy ők ketten viszik a prímet (nálam főleg Eszenyi művésznő), de azért az ő karakterük nélkül nem lenne semmi a darabból. Lukács Sándort is nagyon megkedveltem, az ő játéka sem kutya! :))

Mindent összevetve a darabra 10/9-et adok, de Eszenyi Enikőnek egy 20-ast! :) Meleg szívvel ajánlom annak, aki le tudja küzdeni alapfokú (12-es karikás) prüdériáját és egy jót szeretne nevetni. :)

További részletek: itt

További Zsöllye jelentések pedig: itt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése