2013. február 21., csütörtök

Zsöllye jelentések - Játszd újra Sam

(we♥it.com)


Most, hogy közel egy éve fővárosi lakosok lettünk mi is, végre sikerült eljutnunk színházba. Sőt, a last minute színház mozgalomnak köszönhetően mindebből szokást is szeretnénk csinálni. Gondoltam jól megférne a könyvek mellett, kéz a kézben, és hátha van aki kedvet kap, szóval elhatároztam, hogy pár sorban megemlítem az általunk megtekintett darabokat, így rögzítve és elmélyítve magamban is az élményt. 
De ne kritikát várjatok, azt meghagyom azoknak, akik értenek is hozzá és ez a dolguk. A pontozás is szigorúan szubjektív. :)




(Forrás: vigszinhaz.hu)
Első élményünk a Vígszínház hangulatosan eldugott kis kamaraszínházában, a Pesti Színházban ért minket, ahol is a Játszd újra Sam Woody Allan klasszikust néztük meg, nem kisebb nevekkel a főszerepekben, mint Kern András, Hegyi Barbara, Pápai Erika, vagy Kerekes József.

Biztosan sok színész rossz néven veszi, mikor a hangjáról ismerik fel őket előbb, de bevallom, igenis megdobbant a szívem, mikor Lorelai Gilmore és Jim Carrey megszólaltak. Persze elég volt pár perc és már nem is gondoltam rájuk, csak a hús-vér színészekre koncentráltam. (De azért az még eszembe jutott, hogy mennyivel barátságosabban szólt az a "Goodbye" Hegyi Barbara szájából a 4-es, 6-oson... :))


(Forrás: vigszinhaz.hu)

Történet: Allan Felix, a Játszd újra Sam! főszereplője ugyanaz a gátlásos, esetlen, szemüveges, neorotikus, New York-i művész-értelmiségi, aki Woody Allen filmjeiben újra és újra feltűnik. Allan Felix zsákutcába került az életével; felesége otthagyta, egyedül ül feldúlt manhattani lakásában és kudarcainak okairól töpreng... Fantáziaképeiben mindegyre feltűnik a nagy színész, a kemény, férfias hősöket alakító Humprey Bogart, s Felix mindegyre tőle akarja megtudni a sikeres férfiélet titkát... (Forrás: vigszinhaz.hu)

Woody Allenhez nekem nagyon erős hangulat kell, csak akkor tudom értékelni, de itt most a díszlet és a színészek játéka teljesen meghozta a hangulatot. Kern András teljesen belesimul a szerepbe, elhiteti velem, hogy ő egy szerencsétlen vesztes, akit viszont csak imádni lehet. És elkezdte megdönteni azt a teóriámat, hogy én csak a vérkomoly darabokat szeret(het)em.   Helyzetkomikumból és ötletes megoldásokból nincs hiány. Nem is egyszer őszintén, jóízűen nevettem. Szép este volt! 
Nálam 10/8-as! :)

További részletek: itt

További Zsöllye jelentések pedig: itt



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése