2013. január 28., hétfő

Popcorn jelentések - Harry Potter és az azkabani fogoly









Ahogy az már bevett szokásommá vált, levezetésként - ez esetben felfrissítésként is - megnéztem a filmet. A váltás, hogy más rendezte, azonnal látható és érezhető...




 A bevezető, szokásos Dursley-s rész valahogy nem tetszett. Olyan szappanoperás lett, ami persze illik is hozzá, de megijedtem mi lesz a továbbiakban, ha ez a hatás marad. Ám szerencsére nem maradt. Meg kell mondjam, kategóriákkal jobb lett a film, mint az előző kettő. Megmaradt ugyan a mindent átható varázs, szerencsére, de sokkal "darkosabb" formában. A dementorokat a vonaton csak takaró alól mertem nézni :D és a vérfarkas nekem már túl horrorisztikusra sikeredett. Szóval az a fajta komolyodás, amit a könyvben éreztem, szépen megjelent a filmben is. 
Erre a részre kivételesen emlékeztem. Mikor olvasás nélkül néztem és mikor végre azt hittem vége, mert megoldották a Pettigrew-s rejtélyt és Harry elkergette a dementorokat akkor még ráadásba jött az időnyerős rész, mint egy második finálé. Mondjuk ki na, masszívan szenvedtem. Minek kell ezt ennyire túlragozni, gondolta az akkori énem. És én most visszamennék és az arcába nevetnék... :) Most bezzeg már volt érkezésem az apró részletekre figyelni. Megannyi apró újítás, fricska volt, ami leginkább csak a filmben állja meg a helyét, de ott cudarul. Mint mikor a Kóbor Grimbusz összemegy, hogy elférjen két jármű között, vagy mikor Harry nem önként jelentkezik Csikócsőr megszelídítésere, mint a könyvben, hanem mert mindenki szó szerint meghátrál, és Ron mág taszajt is rajta egy kecseset :D Vagy Voldemort sustorgása Trewlaney üveggömbjéből...
Mivel ez a kötet már vaskosabb volt, mint ként előző fivére, itt már igencsak elmondható, hogy a könyv sokkal részletesebb és jóval többet nyújt, ugyanakkor szerintem nagyon jól eltalálták mi az ami kihagyható vagy minimálisan megmásítható. (Kivéve mikor a Ron ágya körüli függönyt támadás éri. Ezt az egyet nagyon hiányoltam.) A látvány is maximális. Ennek a fényében az előző két film nálam egyértelműen lecsúszott 5-ből 4-re. 


(we♥it.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése