2016. január 16., szombat

Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei

Mostanában nagyon megihletett a gyakori ködös időjárás, imádom a hangulatát, van benne valami költőien borzongató. Ezért is esett a választásom a már régóta halogatott Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeire. Amelynek anno a Kossuth Kiadó még irkálós versenyt is rendezett (kezdetleges firkálmányaim itt), és melynek eredményeként be is kerültem egy magánkiadású e-bookba. Sőt, még kigyűjtött idézetként is megtaláltam magamat a molyon!:))) Amúgy az én írásaimnak, most így utólag látva semmi köze nem lett ehhez a könyvhöz, persze ezt akkor még nem tudhattam...


A könyvvel kapcsolatban rövid leszek és tömör. Ugyanis nem lettünk nagy barátokEleinte tetszett a hangulata, úgy éreztem, azt kapom, amit várok. Aztán, ahogy beindult a mese, úgy lankadt az érdeklődésem. Volt egy kis Kör érzésem is, de azért szenvedésről itt szó sem volt szerencsére... A ködös időre való tekintettel, még a könyv olvasása előtt leporoltunk egy már rég látott filmet, a Más világot, ami ugyan nem egy nagy durr, de mégis valahogy mindent megkapok tőle, amit mesésen borzongó-éhségemben várok. Szeretem, amikor a természetfeletti csak úgy meg-meglibben, sejtelmesen, mint egy függöny, mesés elemekkel vegyítve. Lehet, hogy az én hibám, hogy ezt mantráztam, de ilyesmit pont ezt vártam a könyvtől is. Eleinte tényleg úgy tűnt (talán az erdős, nagypapás jelenetet leszámítva), hogy így is lesz. Aztán volt egy viszonylag hosszabb felvezető, ahol teljesen meggyőztem magam igazamról. Úgy is mondhatnám, magam generálta hurokba kerültem, amiből a könyv igyekezett kikergetni, ám ennek annyira nem örültem...

~ Értékelés: 



Képek forrása: google
Aki logikusan, részletesen kidolgozott és felépített, felnőtteknek is izgalmas fantáziavilágot, történetet vár, az csalódni fog. Ellenben aki mesés, olykor borzongató elemekkel tűzdelt YA-ban gondolkodik, az megkapja, amit keres. Majdnem végig azt gondoltam, ez fiataloknak igazán jó kikapcsolódás lehet, talán egy jelenetet leszámítva, ami a többitől kicsit félelmetesebb szinten van (legalábbis nálam - a halboltban történtek).
A történetet kiegészítő érdekes fényképek jó ötlet, valóban kicsit talán személyesebbé, különlegesebbé teszi a sztorit, bár volt, ahol oda nem illőnek, erőltetettnek éreztem, illetve nem feltétlenül jó, ha a fejünkben elképzelt alakok ilyen konkrétan alakot öltenek, ráadásul többször is, néha teljesen máshogy kinézve... 
A könyvből készülő filmet azért várom, és szerintem megnézem, hiszen, ha valakinél, Tim Burtonnél jó kezekben lehet! :)
Vicces, hogy ez a poszt pont ez után született meg. Teljesen a véletlen műve. :)


Kiadta: Kossuth Kiadó, 2011
Fordította: Gálvölgyi Judit
Eredeti cím: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children
Eredeti megjelenés: 2011
Terjedelem: 352 oldal

Az olasz borító, szerintem ez a legjobb.
(Kép forrása: Goodreads)



~°°~________________~°°~


Kategóriák, amelyeket a könyv lefedhet a 
Miamona's Reading Challenge 2016 olvasási kihívásomon:


2. Madarat tolláról 
6. Borzongás
8. Cím: Eres ökör?
~°°~________________~°°~

Az írott szó, és a jóleső borzongás legyenek veletek,

Miamona

3 megjegyzés:

  1. Nálad is Más világ hangulat kicsit, ez jó! :) Én három éve olvastam, akkor épp nagyon bejött, jókor jó helyen tipikus esete, ilyenre vágytam, de a második rész már kupán vágott, valószínű az első se olyan jó, mint akkor éreztem... De ez még egy jó kezdés volt amúgy, szerintem nem kellett volna folytatnia.

    Az olasz borító tényleg nagyon szuper!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, pont nemrég bogarásztam vissza a bejegyzésed, és jót mosolyogtam. Nekünk a Más világ is egyvilág! :))) Meg is lepődtem a max ponton, és hirtelen el is szégyelltem az enyémet... A folytatás eddig se nagyon foglalkoztatott, így pláne nem, de a filmet még nem írtam le... :)

      Törlés
    2. :) Klasszik film a maga nemében és idejében. :)
      Jaj, hát már én is némileg meglepődök azon a max ponton.. :D A film ezév decemberében jön.

      Törlés