2021. szeptember 15., szerda

Stacey Halls: Familiárisok


Olyan régen olvastam ki egy könyvet, és olyan régen írtam bejegyzést, hogy hirtelen a jelszavamat sem tudtam, és keresgélnem kell a blog opciókat is... De újra itt vagyok, és ez jó érzés! 

Molyon (ebben a pillanatban) 555 csillagozása van. Még jó, hogy nem 666...

Végtelenül sok megkezdett és negyedbe- félbehagyott olvasási próbálkozás után, végre pontosan azt kaptam Stacey Halls regényétől, amire vágytam, csak magam sem tudtam, hogy vágyom... Egy réges-régi, kosztümös történetet, ami se nem kiemelkedően jó, se nem rossz, egyszerűen csak sodor magával, elejétől a végéig leköt, suttog, csalogat, amikor épp nem olvasom, és újra meg újra ugyanolyan érdeklődéssel tudtam fejest ugrani bele, mint először. Ez most elsőre lehet, hogy nem győz meg senkit, hogy ez a könyv jó, de ha valaki látná, mit össze nem szenvedek mostanában az olvasással, ami egykor kikapcsolt, lekötött, és napi cselekvés volt, az tudná, hogy ez most a legnagyobb bók, amit könyv tőlem kaphat...

Igaz történeten alapuló fiktív regény, amely az 1612-es pendle-dombi boszorkányok perét dolgozza fel. Közben pedig szól női életekről, sorsokról, intuícióról, természetgyógyászatról, az ismeretlentől való félelemről, babonákról, (emberi) gonoszságról... Egyetlen, tizenhét éves leány-asszony szemszögéből látjuk az akkori életet, környezetet, embereket, átszőve a boszorkányperhez vezető eseményekkel. Nem ásunk túl mélyre, sem történelmileg, sem sehogyansem. És ez most - számomra is meglepően - tetszett. Mély, komoly témája ellenére is könnyed marad, ám mégsem felszínes. Pont ez kellett most nekem, hogy visszaédesgessen a betűk eredjébe... Nem lesz abszolút maradandó élmény, de a hangulata biztos, hogy velem marad.

Valamiért általában óckodom a régen játszódó, kosztümös regényektől, filmektől, de most annyira beszippantott ez a világ, hogy ezentúl talán bátrabban nyúlok hozzájuk...


http://www.staceyhalls.com/pendle-witch-trials/
Forrás


Korábbi olvasmányok, amik közben eszembe jutottak:

Jessie Burton: A babaház úrnője

Tracy Chevalier: Leány gyöngy fülbevalóval

2 megjegyzés:

  1. Mindig örülök, amikor újra felbukkansz itt is! ;)
    Nálam is várólistás a regény. Amúgy meg néha ennyi pont elég, hogy kedved legyen visszatérni hozzá és fejest ugrani bele, olvasni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Úgy néz ki, tényleg pont elég volt, most újra megy (lekopogom!) :)))

      Törlés